fredag 29 mars 2013

Hemmaträning

Är ensam hemma på landet och har typ tre mil till närmsta gym och inget körkort så jag hittade på en hemmaträning idag bestående av:

5 min uppvärmning

  • 30 st knä mot mage på aerobicsboll
  • 30 st burpees
  • 50 st knäböj
  • 50 st nudda tår situps med raka ben upp i luften sen upp och nudda tårna
  • 20 st utfallssteg med sjukiloshantel
  • 15 armhävningar
  • Enarmsryck (snatch) 10 st på varje arm med sjukiloshantel

Det tog 6,44 minuter för en runda ungefär. Perfekt för den stressade som vill träna styrka och kondition!

Fan vad jag älskar att slita och kriga!! Vi satt och tittade på klipp från Crossfit Games igår och pappa sa att han pröjsar för biljetten till USA om jag är i form inom två år för att ställa upp dära KÄMPA SOLVEI

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen hämtar mina gäris upp mig så drar vi på utflyttningsferre i Avesta woho peppdag!


Den här tjejen är så cool, lika gammal som mig och har tränat crossfit i två år. Hon tar 120 ellernåt i marklyft och jag har maxat 90 hitills så jag har lite träning kvar hehe.

Bilden är tagen för några veckor sedan

Inga kommentarer: